Digitale nieuwsbrief
Digitale nieuwsbrief; contact houden is belangrijk
We worden tegenwoordig overspoeld met online aanbiedingen en digitale nieuwsbrieven. En als het op een of andere manier niet zou werken, hadden we er ook geen ‘last van’, toch? En in combinatie met diverse Social Media kan het een effectief communicatiemiddel zijn. Zeker omdat een groot deel van je ‘abonnees’ (waarschijnlijk) al tot je klantenbestand behoort.
Het grootste probleem? … Interesse vasthouden!
Natuurlijk is het belangrijk om je (potentiële) klanten op de hoogte te houden, maar denk wel aan de beleving van je doelgroep, want direct uit kunnen schrijven is een verplichting, dus ben je ze ook zo weer kwijt. Afhankelijk van je product en/of dienst zal je in een digitale nieuwsbrief iedere keer je ‘abonnee’ moeten triggeren … al is het telkens maar met één onderwerp. Een aantal nieuwsbrieven achter elkaar waar niet op geklikt wordt is ook niet goed voor je imago, daarom …
Meten is weten
Het gaat dus niet puur en alleen om contact te houden én daarmee vooraan in het menselijk brein te hangen op het moment dat er een behoefte ontstaat! Bij elke digitale nieuwsbrief heb je statistieken, die weer leiden naar je website, eveneens (hopelijk??) met statistieken. Meten is weten dus! En net als met Social Media heb je ook hier de kans om eens wat uit te proberen, niet te bang zijn dus!
Kun je een voorkeur creëren?
Uitstraling, assortiment, diversiteit en service zullen meer-en-meer op dit gegeven moeten worden afgestemd. Relatiebeheer heeft een nieuwe dimensie gekregen en Internet-marketing is een serieus vak geworden! Geef je nieuwsbrief-abonnee (en je websitebezoeker) een goed gevoel en een ‘Ja, hier moet ik zijn’ bevestiging. De concurrentie is weliswaar groter geworden, maar ook je afzetmarkt. Denk dus in kansen, niet in beperkingen! Dat geeft je acquisitie (ook met digitale nieuwsbrieven) een spannende, nieuwe dimensie!
Wat wij doen?
Adviseren, controleren, schrijven, redigeren, grafisch bewerken en/of volledig ontzorgend jouw digitale nieuwsbrieven (evt. incl. Social Media) onderhouden! Is er een item op deze pagina dat je interesse heeft gewekt?