Social Media

Social Media; een perfecte graadmeter!

Een (eerste) klantencontact verloopt steeds meer via websites en Social Media. Het gebrek aan persoonlijk contact zal dus gecompenseerd moeten met uitstraling, duidelijkheid, service en after-sales om enigszins een gevoel (imago) en continuïteit (klantentrouw) te kunnen ontwikkelen. Eén onderdeel daarvan is inderdaad Social Media. En als je hier goed en weldoordacht mee omgaat, heb je ook nog een heel goede graadmeter hoe mensen jouw producten en diensten waarderen.

Is Social Media beleving te meten?

Met de groeiende impact van de Social Media is tegelijkertijd de afstandelijkheid toe- en de menselijke interactie afgenomen. Ondanks dat men hierdoor weinig invloed meer heeft op (impulsieve) klachten, kun je hier ook positief mee omgaan. Denk dus in kansen, niet in beperkingen! En aangezien de afstandelijkheid van de sociale media voor velen een reden is om, vaak ongezouten hun mening te ventileren, kunnen we hier – vreemd genoeg – ook gebruik van maken.

Niet bang zijn

Onze ervaring heeft geleerd dat met het op Social Media uittesten van nieuwe (en wisselende) manieren van communiceren, je (soms zeer) verrassende reacties kunt krijgen. Het voordeel is dat de gigantische lading aan informatie die men krijgt, de verzender ook de ruimte geeft om eens wat te proberen. Alles onthouden wat binnenkomt is toch onmogelijk. Dat maakt de sociale media tot een vluchtige nieuwspoort, waar opvallen steeds moeilijker wordt.

Alles dan maar op Facebook, Twitter en Instagram …?

Om nu hiervoor – zonder na te denken – alle mogelijke sociale media in te zetten, is niet altijd verantwoord. In welke branche zit je bijvoorbeeld en nog belangrijker, wie is je doelgroep? En hoe gaat die met Social Media om? Ook in de Business-to-Business markt zal men hier anders naar kijken dan in de Consumentenmarkt. En daarbij; steeds meer bedrijven gebruiken andere internetdiensten om ‘persoonlijk’ contact te krijgen (en houden) met hun klanten.

Chat-, WhatsApp- en Referentieservices

Met al die kennis, in combinatie met jouw specifieke dienst of product, maak je een inventarisatie van de mogelijkheden. De telefoon wordt steeds minder (verbaal) gebruikt … want we wennen aan de afstandelijkheid! Een Chatservice of een zakelijk WhatsApp account kan heel effectief zijn, als je er goed mee omgaat! Beloon mensen ook eens om een reactie op je website te zetten. Dan heb je wat meer controle en geef je ook je (nieuwe) websitebezoekers misschien wel direct de bevestiging die ze zoeken!!

Wat wij doen?

Adviseren, controleren, schrijven, redigeren, grafisch bewerken en/of volledig ontzorgend jouw sociale media onderhouden! Doe ’s gek! Bel eens voor afspraak …