SEO zoekoptimalisatie
SEO en beter gevonden worden in Google?
Wil je beter gevonden worden in Google en je weet niet waar je moet beginnen? Zoekoptimalisatie oftewel SEO (Search Engine Optimization) bereik je alleen met een goed doordacht plan. Dat betekent dat je van tevoren je ‘vind’strategie gaat bepalen. Dat doe je door o.a. je als ‘zoeker’ te gedragen, maar zorg ook dat je weet wat Google ‘fijn vindt’ en dat je meerdere functies van Google (bv. Google Maps/bedrijven) gebruikt.
Hoe kan ik goed gevonden worden in Google?
Goed gevonden worden in Google is een kwestie van een optimale opbouw van je website, in combinatie met een grondige zoekwoorden- en trefwoorden analyse. Hoe pak je dat aan? Zorg voor een duidelijke structuur, een flinke, functionele inhoud en de juiste techniek. Daarbij is een SEO-plug-in, die aangeeft waar het aan ontbreekt als je aan het optimaliseren bent, een goed hulpmiddel.
Sneller gevonden worden in Google?
Waar moet je pagina aan voldoen om sneller gevonden te worden in Google? Je hele pagina moet kloppen en voldoen aan de Google normen en -randvoorwaarden (Google Maps bijvoorbeeld). Waar moet je, naast een goede tekst, op letten bij het opzetten van een goede ‘Google-pagina’ oftewel een landingspagina?
- Paginatitel
- URL
- Metadescriptie
- Foto’s
- Inhoud leesbaar
- Zoekwoorden
SEO - Zoekoptimalisatie en je wordt beter gevonden in Google
Goed! Je wordt beter gevonden in Google, maar dan begint het. Hoe hou je ze vast? Hoe zorg je ervoor dat ze niet meteen weglopen of op een pagina komen waar ze geen goed gevoel bij krijgen. Een surfer beslist over het algemeen binnen 5 seconden of hij de website (pagina) leuk vindt. Geef ze continue een bevestiging van hun zoekopdracht en je bent de uitverkorene!
Zoeksuggesties gebruiken om beter gevonden te worden in Google
Ga surfen en kijk wat google zelf aangeeft bij jouw zoekopdracht. Pak de belangrijkste termen binnen je zoekfunctie en probeer niet teveel zoekwoorden, termen of combinaties in één pagina te vangen. Je loopt kans dat je de plank misslaat. Hou je bij je originele zoekwoorden.